Аналіз системи професійно-технічної освіти

Структурні зміни, що відбуваються у сучасній українській економіці та суспільстві, вносять суттєві корективи у зміст підготовки майбутніх кваліфікованих кадрів у професійно- технічних навчальних закладах, здатних до творчої діяльності, професійного розвитку, засвоєння сучасних технологій, і найголовніше – конкурентоспроможних на ринку праці. Однак підготовка на новітніх засадах компетентного фахівця має неодмінно супроводжуватися комплексним реформуванням всієї системи професійної (професійно-технічної) освіти. Для цього необхідний системний аналіз і моніторинг якості освіти. З огляду на це, НМЦ ПТО у Чернівецькій області долучається до такої роботи.

Як відомо, аналітика — це основа інтелектуальної, логіко-мисленевої діяльності, спрямованої на рішення практичних завдань. У її основі лежить не стільки принцип констатації фактів, скільки принцип «випередження подій», що дозволяє організації або прогнозувати майбутній стан об'єкту аналізу.

Щодо підвищення ефективності системи професійного навчання використовують нові технології, досвід інших країн тощо. ПТНЗ намагаються підвищувати якість навчання випускників через впровадження в навчально-виховний процес тренувань, стажувань, модульну систему навчання, ступеневу підготовку спеціалістів разом з закладами вищої освіти.