Дуальна форма здобуття професійної освіта – це спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується в закладі з педагогом, а практичне навчання проходить на виробництві. Такий підхід суттєво відрізняється від «практичних відпрацювань», оскільки в його основі не тільки закріплення теорії на практиці, а саме навчання в умовах виробництва. |
Після випуску учні, які навчалися за дуальною формою, вміють працювати з технікою, розуміють усі технологічні процеси та мають досвід взаємодії з досвідченими фахівцями підприємств. Часто їм потім пропонують відкриті вакансії на цьому ж підприємстві, тож їхнє працевлаштування є досить високим. |
_____________________________________________________________________________________________________________
НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА
- Закон України «Про освіту»;
- Середньостроковий план пріоритетних дій уряду на період 2017-2020 р.р., розділ ІІІ «Розвиток людського капіталу», підрозділ 8: «Модернізація професійно-технічної освіти»;
- Розпорядження КМУ від 19.09.2018 № 660-р «Про схвалення Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти»;
- Наказ МОН від 12.12.2019 № 1551 «Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти»
На виконання статті 9 Закону України «Про освіту», наказів Міністерства освіти і науки України від 23.06.2017 №916 «Про впровадження елементів дуальної форми навчання у професійну підготовку кваліфікованих робітників», від 15.05.2018 № 473 «Про розширення переліку закладів професійної (професійно-технічної) освіти для впровадження елементів дуальної форми навчання» розширено перелік закладів із запровадження елементів дуальної форми навчання (проєкт реалізовано у трьох закладах з п’яти професій: у експериментальній групі Чернівецького вищого комерційного училища КНТЕУ на робочих місцях підприємств громадського харчування за професією «Кухар», на базі ДПТНЗ «Чернівецький професійний ліцей залізничного транспорту» з професії «Слюсар рухомого складу, помічник машиніста тепловоза», ВПУ3 м.Чернівці, професій «Кравець, закрійник». Кількість здобувачів освіти, які навчалися за дуальною формою складає 135 осіб, що на 25 осіб більше, ніж станом на грудень 2019 року.
Інформація про результати моніторингу діяльності закладів, які започаткували здобуття освіти за дуальною формою у Чернівецькій області